Comodo Secured website og free shipping with PostenGratis kundeservice    21 99 67 64     kundeservice@gpsfordemente.no
Alle varer sendes fra vårt lager i Sandefjord - Fri frakt med Posten!

Vår mobilapp heter GPSFORALLE - Last den ned i Google Play/Apple Store

Om oss i GPS for demente

Ofte spurte spørsmål (FAQ)

Telefon: 21 99 67 64 - Epost: kundeservice@gpsfordemente.no - Adresse: Gokstadveien 18, 3216 Sandefjord

 

Trenger du hjelp? Opprett en forespørsel her Se status på en eksisterende forespørsel her

 

Batteriet går fort ut

GPS-klokkens batteri
Klokken er utstyrt med et batteri på 400mah. En mobiltelefon har 4000mah, og har dermed ti ganger så mye strøm.

Følgende påvirker batteritiden:
  • Skritt-teller
    Denne funksjonen bruker endel batteri, og bør slås av hvis du ønsker å forbedre batteritiden.
    Ikke alle klokker har skritt-teller. Ser du ikke denne funksjonen i appen, så har ikke din klokke denne funksjonen.

  • Mobildekning
    Dårlig mobildekning vil føre til at batteriet lades raskere ut. Du kan se mobildekningen øverst i venstre hjørne av skjermen på klokken. Opplever du at det er en rød ring rundt strekene, så har du ingen mobildekning. Husk at klokken har dårligere dekning enn en mobiltelefon. Kanskje bør du bytte til Telia eller Telenor for bedre dekning?

  • Mobildekning
    Når klokken ringer noen (eller mottar samtaler), så vil batteriet lades ut raskere.

  • Work-mode
    Denne instillingen forteller klokken hvor ofte den skal sjekke og rapportere sin posisjon. Hvis klokken er satt til å sjekke hvert minutt, så vil den bruke mer batteri enn hvis den skal sjekke hvert 10. minutt. Denne instillingen finner du under Settings i mobilappen.

    Follow 1m betyr hvert minutt, og Normal 10m betyr hvert 10. minutt.

Jeg ser ikke hvor klokken er

GPS-klokkens lokasjon

Du velger selv hvor ofte klokken lokaliserer seg, hvert minutt, hvert 10. minutt eller hver time. Dette kalles Work mode og instillingen finner du under Settings i mobilappen.

Følgende skjer når klokken skal sjekke sin posisjon:
  1. Klokken ser etter sin posisjon
    • Først vil den prøve å se satellittene. Dette tar ca. 20 sekunder, og inne i bygninger vil den sjelden kunne se satellitter.
    • Hvis den ikke ser satellitter, så vil den prøve å se etter trådløse nettverk.
    • Hvis den ikke ser trådløse nettverk (og LBS er slått på under Settings i mobilappen), så vil den prøve å regne seg ut til hvor den er, basert på mobilmaster. Dette fungerer dårlig i Norge.

    Hvis LBS står slått av (anbefalt), og klokken ikke kan se satellitter etter trådløse nettverk (som er kjent av systemet), så vil den ikke kunne gå videre og sende sin posisjon.

  2. Klokken sender data til serverene
    Hvis klokken fant sin posisjon, så vil den sende dette med mobildata over 2G-nettverket.

    Hvis abonnementet på simkortet ikke kan sende mobildata, så vil ikke klokken kunne oppgi sin posisjon. Grunnen kan være at kontantkortet er tomt, eller at mobildata er slått av på abonnementet du bruker.

  3. Serveren mottar posisjonen
    Når klokken har sendt dataen, så vil dette lagres på serveren. Mobilappen du bruker, vil vise deg hvilken posisjon som er lagret på serveren.

    Hvis du ikke kan logge inn i mobilappen, så vil du ikke se posisjonen. Grunnen kan være at du oppgir feil brukernavn og passord, eller at det trådløse nettet på jobben ikke tillater at du bruker mobilappen.

Telefon
21 99 67 64
Epost
kundeservice@gpsfordemente.no
Adresse
Gokstadveien 18, 3216 Sandefjord